
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.alphaprint.hu.
hatályos: 2018-05-22-től
Preambulum
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy
vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF
generátorral készült.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése
előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése
véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési
Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás
menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a
kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum:
a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Alpha Print Kft
Székhely: 2049 Diósd Eötvös utca 17/a
Levelezési cím: 2049 Diósd Eötvös utca 17/a
Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék, mint Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 13-09-168130
Adószám: 24824260-2-13
Képviselő: Pajor László
Telefonszám: +36/30-932-5542
E-mail:
info@alphaprint.hu
Honlap: http://www.alphaprint.hu
Bankszámlaszám: 10102093-41144100-01004004
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Tárhely.Eu
Kft
Székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán Körút 12-14
Elérhetőség: +36-1/789-2-789
Fogalmak
Felek: Eladó
és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya
fogyasztónak minősül
Honlap: http://www.newstore.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköznek minősül
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus
levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat
megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési
rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg,
hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon
forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes
ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő
szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt
jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a
jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,
valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező
jótállás
Vonatkozó
jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a
fogyasztóvédelemről;
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári
Törvénykönyvről (PTK);
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az
egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a
fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Az
ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A közöttünk létrejövő szerződés
tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a
honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően
tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és
kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt
köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül
történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF
maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a
vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az
ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF
esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges
változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt
megrendeléseket) nem érintik.
A
szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem
minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák
a 27%-os
ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
Egyes termékeink a fentiektől
eltérően 5%-os
ÁFÁ-t tartalmaznak.
Panaszügyintézés
és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó
tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken
terjesztheti elő:
- Telefon: +36/30-9325-542
- Internet cím: http://www.alphaprint.hu
- E-mail: info@alphaprint.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a
vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles
azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet
felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra
vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg
megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak
szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás -
ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem
rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles
írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél
rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A
panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek
tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a
fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok
jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával
kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása
lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a
válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával -
annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben
fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk,
úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes
Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje
a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt
békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben
a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A
fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló
törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló
törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem
mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A
bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer
forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió
forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó
árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező
bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban
való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson
kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a
fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet
tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat
céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy
érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület
helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket
és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett
vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető
testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult,
keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az
okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó
bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a
panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár
el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető
Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető
Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető
Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető
Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online
vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy
honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül
lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság
meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az
interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt
érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői
jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI.
törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői
műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt.
16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres
megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása,
illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak
bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a
weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: B-weB Kft.
Részleges
érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag
hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben
maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései
érvényesek.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal
szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény
szerinti magatartási kódexe.
A
digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat
szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés
készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom
visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL
adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással
vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást
használunk.
A
termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek
lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk
tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek
esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!
Az
adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés
véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok
módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik
meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra
lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által
megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott
adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a
megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás
kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Eljárás
hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba
miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön
ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a
terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem
jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a
rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat
elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel
(megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes
árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett
az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést
kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
A
honlap használata
A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei
közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb
ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a
„Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár
„Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett
termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt
leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a
mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár
automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét,
leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket,
akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban
lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl
választhat: már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni új vásárlóként akar
regisztrálni esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni Ha korábban már
vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott
e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja
meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a
legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció
nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. A következő
lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot.
Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért a
megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a
„Megrendelés” gombra.
A
rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a
kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az
Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A
honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés
megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések
esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon
keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a
jelen ÁSZF rendelkezései szerint
Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi,
hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF
szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
Rendelés
feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önt az ajánlata 48 órás időtartamban
köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek
szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati
kötöttsége alól.
Önnek bármilyen időpontban lehetősége
van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését
követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A
szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön
létre.
Fizetési
módok
Banki
átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.
Bankkártyás fizetés
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a csomag
kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel"
fizetési módot.
Készpénzes
fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a
kiszállítás díját a termék átvételekor készpénzben kifizetni.
Átvételi
módok, átvételi díjak
Az árut kétheti Postán Maradóra is a posta
üzletszabályzata szerint.
GLS
futárszolgálat
A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki.
Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
GLS
csomagpont
Az online vásárlásoknál a háztól
házig futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről
évre nő a személyes átvétel aránya. A megrendelők kényelmesen és saját
időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a GLS CsomagPontokon keresztül, ahol a
készpénzes fizetés biztosított.
A GLS CsomagPontok jól megközelíthető
helyeken találhatók, például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon,
könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben. A legtöbb hosszú
nyitva tartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni vagy feladni kívánó
ügyfeleket. GLS e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról.
A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a GLS
CsomagPont nyitva tartási idejét.
Személyes
átvétel
Teljesítési
határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános
teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap.
Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden
esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek
elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése
miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.
Jogfenntartás,
tulajdonjogi kikötés
Előfordulhat, hogy a honlapunkon
szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot
a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést
követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén
visszautalásra kerül az összeg az Ön részére 5 munkanapon belül.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet alapján
Tájékoztató
a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó
az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés
esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az
egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára
szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy
napon belül gyakorolhatja.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a
fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási
nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is letölthető - nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: 2049 Diósd Eötvös utca 17/a info@alphaprint.hu
Nyilatkozat-minta
elálláshoz
Címzett: Alpha Print Kft
Cím: 2049
Diósd Eötvös utca 17/a
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük,
hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi
termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel
időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra
kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat
banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag
papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
-----------------
A
fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári
napos határidőn belül elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása,
hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási
nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
visszaigazolni.
Az
Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az
Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb
az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a
szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az
Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak
visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből
adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy
pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő
késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó
nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a
feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési
kötelezettségünk.
Visszatartási
jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a
fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem
szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott
küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A
fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A
termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A
termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék
visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.
Fogyasztó
felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az
elállási jog kizártsága
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön
figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az
„e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Kellékszavatosság,
termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az
Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt
kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról
egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése
után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon
belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön –
választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel
meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha
nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az
ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási
jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés
alapján a kötelezett jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn
belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó
Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási
határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a
jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási
igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül
akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére
egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell
megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása
jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli
esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
A jótállás kötelező esetei:
- Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép,
centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló,
vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó
berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép,
padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
- villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár
felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító,
kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő,
ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő,
elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő,
elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini
tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló,
légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
- gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely,
konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő,
gázperzselő, gázlámpa;
- motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft
eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós
fűnyíró;
- motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
- legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és
készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
- egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
- közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár,
segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós
lakókocsi, utánfutó;
- motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
- gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra
szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
- gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
- gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő
gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár
felett;
- világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
lámpatest, fényforrás;
- biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
- elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;
- híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna
rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió,
autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó,
szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és
lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó,
egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon
és fülhallgató, head-set;
- információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor,
nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera,
videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner,
MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya,
akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
- irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
- írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó
készülék;
- optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső,
látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
- hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
- órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
- bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
- mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
- lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
- sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000
Ft eladási ár felett;
- villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft
eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró
gép, epillátor, villanyborotva;
- nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000
Ft eladási ár felett;
- az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai
és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.”
Mikor mentesül az Eladó a jótállási
kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól
csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.